Shrnutí našeho působení

Shrnutí prvních tří měsíců našeho působení ve vodách hotelierství, zejména toho, co se nám povedlo, co se nám nepovedlo, jaké byly naše představy a jaká skutečnost. 

Na úvod si řekneme co se nám povedlo

Ubytovat více než 170 hostů

Start byl pro nás přímo raketový, převzetím již zaběhnutého penzionu včetně rezervací, jsme byli hození rovnou do vody, na učení nebyl čas. I přesto jsme ubytovali více než 170 hostů z různých koutů světa a troufnu si říct, že úspěšně.

Vydělat čtvrt milionu a zase jej “rozházet”

V hoteliérství se točí obrovské peníze a pro Mikulov to platí dvojnásob. Na začátku jsme přemýšleli jak nastavit ceny, jestli vyšší nebo nižší jak konkurence. Nakonec jsme se shodli, že ceny nastavíme mírně nad okolní penziony, ale budeme za to poskytovat kvalitní a osobní servis našim hostům. Zpětně tento krok hodnotím jako správný, jelikož nám zbývají prostředky díky kterým můžeme dál penzion zlepšovat k pohodlí hostů. Samozřejmě na této částce se podílí značnou měrou i kavárna, která se začíná dostávat do povědomí místních obyvatel a také do pozitivní “šuškandy”, kdy nás lidé doporučují aniž by tu třeba někdy byli

Peníze se musí točit! Ale jde o to, aby se točily správným směrem. A proto jsme většinu peněz, které nám zbyly po zaplacení nájmu a personálu investovali zpět do penzionu a kavárny.

Začali jsme to dávat do kupy

První tři měsíce se točili víceméně okolo investic, investic a ještě jednou investic. Převzali jsme sice “zaběhnutý” penzion, ale se spoustou nedostatků, neduhů a problémů.

V kavárně díky absenci klimatizace bylo horko a posezení v ní tak nebylo vůbec komfortní a to nemluvím o personálu, který celý den stojí u obrovského topení jménem kávovar, kde bylo stabilně o 10-15 stupňů více jak v kavárně. Bylo to tedy nevyhnutelné, došlo na koupi a instalaci klimatizace. Nyní je v kavárně příjemný chládek po celý den a celodennímu posezení už tak nic nebrání

Ke kavárně patří také terasa před domem, kterou bylo potřeba dát do kupy. Jediné co na terase bylo, byly 4 stolky a pár starých židlí. Slunečníky či stínící plachta, která se tam přímo vybízela bohužel chyběla. Jakmile vylezlo sluníčko bylo na terase nesnesitelné horko, když spadlo pár kapek hosté se utíkali schovat a tak jsme se do toho zase obuli, koupili výztužné trámky, ocelová lana pro vypnutí a na konec i plachtu. Ta nepropustí ani světlo ani vodu, je pod ní příjemný stín a opět příjemnému posezení nic nebrání.

Pokoje byly pěkné, jen trochu zanedbané. Proležené polštáře, nefunkční antény a tedy i TV , na horních pokojích chyběly ledničky atd. Koupili jsme pro Vás nové kvalitní polštáře od českého výrobce, nechali opravit antény a koupili jsme také chybějící ledničky do horních pokojů. Z postřehů našich hostů jsme se ale např. dozvěděli, že náš nejsvětlejší pokoj je až moc světlý a že by se hodili do střešních oken žaluzie a tak jsme je objednali . Po pár dnech provozu jsme zjistili, že se současným počtem povlečení, ručníků a osušek je nereálné provozovat penzion s vytížením jaké máme a tak jsme zase nakupovali.

Zvýšit (zlepšit) hodnocení na bookingu

Při převzetí měl penzion hodnocení 8,8 z 10 od cca 155 hodnotících, s tím že poslední hodnocení byla spíše horší či úplně negativní. Cíl zněl jasně začít napravovat to co předchozí majitelé napáchali. Podařilo se, i přes začátečnické kotrmelce se nám podařilo získat za posledních 20 hodnocení známku 9,11.

Co se nám naopak nepovedlo?

Jazyk 

Naším hlavním strašákem při otvírání penzionu byla jazyková bariéra mezi námi a našimi hosty. Ač se to nezdá spousta našich hostů pochází z velké dálky ať už je to Amerika, Belgie, Rumunsko, Rusko či třeba Finsko a je třeba se s němi domluvit. Rukama, nohama se nám vždy povede nějak domluvit a naštěstí zde máme jazykově nadané zaměstnance

Rozbité okno 

Občas se “podaří” každému nějaká ta blbost. Nám se podařila při opravě pergoly respektive při nakládání nosných trámků, kdy to odneslo přední okno Martinova auta, au.

Pravidelná komunikace na soc. sítích

Víme jak jsou důležité sociální sítě a chceme komunikovat, jen nám prostě nějak nezbývá čas. Je to hanba a slibujeme, že se v tomto určitě ještě zlepšíme. Chceme Vám být totiž ještě blíž než jsme teď.

Závěr

Toť prozatím vše z našeho zákulisí. Pevně věřím, že i nadále budou převažovat ty kladné body nad těmi zápornými, které holt k životu, podnikání a vlastně všemu tak nějak patří, bez nich by to byla nuda

P.S.: Bez Vás by to nešlo takže Vám moc děkujeme a těšíme se brzy na viděnou u nás na Terase.